به گزارش صدای شهر برنا – گروه علمی و فناوری: شرکت دیزنی برای حل اختلاف با کمیسیون فدرال تجارت آمریکا، مبلغ ۱۰ میلیون دلار جریمه پرداخت کرد. این جریمه به دلیل جمع‌آوری داده‌های کودکان زیر ۱۳ سال در یوتیوب بدون اطلاع والدین و کسب رضایت آنها اعمال شد. شرکت والت دیزنی اعلام کرد: برای حل اختلاف با کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC) ، مبلغ ۱۰ میلیون دلار پرداخت خواهد کرد. کمیسیون فدرال تجارت آمریکا مدعی است دیزنی بدون اطلاع والدین یا کسب رضایت آنها، اجازه داده بود داده‌های شخصی کودکان زیر ۱۳ سال که ویدیو‌های مخصوص کودکان را در یوتیوب تماشا می‌کردند، جمع‌آوری شود.

به گزارش رویترز، شکایت کمیسیون فدرال تجارت آمریکا بیان می‌کند که دیزنی برخی ویدیو‌های خود را به درستی به عنوان محتوا‌های کودکانه مشخص نکرده و این مسأله منجر به جمع‌آوری داده‌های شخصی خردسالان و استفاده از آن برای تبلیغات هدفمند شده است. این اقدام نقض قانون Children’s Online Privacy Protection Rule آمریکا است که شرکت‌ها را موظف می‌کند والدین را از جمع‌آوری داده‌های کودکان مطلع کرده و رضایت آنها را پیش از جمع‌آوری دریافت کنند.
دستور پیشنهادی حل اختلاف، دیزنی را ملزم می‌کند تا برنامه‌ای برای تعیین مخاطب و برچسب‌گذاری ویدیو‌ها به صورت «مخصوص کودکان» اجرا کند. سخنگوی دیزنی تأکید کرد که این توافق شامل پلتفرم‌های دیجیتال متعلق به دیزنی نمی‌شود و تنها محدود به توزیع محتوا در یوتیوب است.
وی همچنین افزود: «دیزنی همواره به بالاترین استاندارد‌های رعایت قوانین حفظ حریم خصوصی کودکان پایبند بوده و به سرمایه‌گذاری در ابزار‌های لازم برای ادامه رهبری در این حوزه ادامه خواهد داد.»
انتهای پیام/
[ad_2]
Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *