به گزارش صدای شهر شبکههای اجتماعی پیشرو چین، از جمله ویچت و دوجین، اجرای قوانین جدیدی را آغاز کردهاند که تمامی محتواهای تولیدشده با هوش مصنوعی (AI) باید با برچسب مشخص علامتگذاری شوند. هدف این مقررات، افزایش شفافیت و اعتبار محتوا در فضای دیجیتال اعلام شده است.
به گزارش رویترز، براساس این قوانین که توسط اداره فضای مجازی چین (CAC) و با همکاری وزارتخانههای صنعت و فناوری اطلاعات و امنیت عمومی تدوین شده، کاربران هنگام انتشار متن، تصویر، ویدئو یا صوت تولیدشده با هوش مصنوعی، موظف به استفاده از برچسبهای مشخص هستند. همچنین شناسههای دیجیتال یا واترمارکها باید در متادیتای محتوا گنجانده شوند تا صحت منبع و نوع محتوا قابل تأیید باشد.
پلتفرمها هشدار دادهاند که هرگونه تلاش برای حذف یا دستکاری برچسبها توسط ابزارهای خودکار ممنوع است و کاربران میتوانند محتواهای بدون برچسب را گزارش دهند. این قوانین تنها شامل ویچت نمیشود و شبکههای اجتماعی دیگر مانند دوجین، ویبو و رِد نوت نیز ملزم به اجرای این مقررات شدهاند.
این اقدام بخشی از کمپین سالانه «Qinglang» است که با هدف پاکسازی فضای مجازی و مقابله با اطلاعات نادرست و تقلب آنلاین انجام میشود. مقامات چینی میگویند اجرای این قوانین، گامی مهم در جهت ارتقای شفافیت، حفظ حقوق مالکیت معنوی و جلوگیری از سوءاستفادههای دیجیتال است.
انتهای پیام/
[ad_2]
Source link