به گزارش صدای شهر یوتیوب به تازگی گزارشی منتشر کرد که نشان می‌دهد اکوسیستم خلاق این پلتفرم در سال ۲۰۲۴ تأثیر چشمگیری بر اقتصاد ایالات متحده داشته است.

به گزارش تک کرانچ، براساس این گزارش که توسط Oxford Economics انجام شده، یوتیوب توانسته است بیش از ۴۹۰ هزار شغل تمام‌وقت ایجاد کرده و بیش از ۵۵ میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی ایالات متحده اضافه کند.
یوتیوب در این گزارش به جز تولیدکنندگان محتوا، افرادی که با آنها همکاری می‌کنند مانند ویرایشگران ویدیو، دستیاران، مشاوران رسانه‌ای و کارکنان شرکت‌های مرتبط با تولیدکنندگان محتوا را نیز در نظر گرفته است. این آمار نشان‌دهنده رشد سریع صنعت تولید محتوا و حمایت‌های اقتصادی آن است.
مقایسه با گزارش سال ۲۰۲۲، که نشان می‌داد یوتیوب ۳۹۰ هزار شغل و ۳۵ میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی ایالات متحده افزوده است، نشان می‌دهد که این ارقام در سال ۲۰۲۴ رشد چشمگیری داشته‌اند. به‌ویژه در شرایطی که سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر دیگر به اندازه گذشته در این صنعت سرمایه‌گذاری نمی‌کنند، همچنان رشد چشمگیری در زمینه شغل و درآمدزایی از طریق یوتیوب مشاهده می‌شود.
یوتیوب با ارائه فرصت‌های مداوم و سودآور برای تولیدکنندگان محتوا، به‌ویژه برای کسانی که در برنامه شریک یوتیوب مشارکت دارند، توانسته است به یک منبع ثابت درآمد تبدیل شود. این در حالی است که رقبای این پلتفرم مانند تیک‌تاک و یوتیوب شورتس هنوز نتواسته‌اند مدل‌های درآمدی پایدار و قابل اعتماد برای تولیدکنندگان محتوا در ویدیوهای کوتاه ارائه دهند.
تولیدکنندگان محتوا به‌ویژه در آمریکا به دنبال حمایت بیشتر از نهادهای مالی و دولتی هستند، چرا که برخی از آنها در دسترسی به وام‌های تجاری یا کارت‌های اعتباری مشکلاتی دارند، علیرغم آنکه وضعیت مالی آنها نشان‌دهنده توانمندی‌های مالی است. این مسائل به حدی شایع شده‌اند که اخیراً نمایندگان کنگره ایالات متحده، Yvette Clark و Beth Van Duyne، ک caucus دوجانبه‌ای را برای حمایت از اقتصاد تولیدکنندگان محتوا راه‌اندازی کردند.
انتهای پیام/
[ad_2]
Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *