به گزارش صدای شهر هفتمین دوره رویداد ملی سیکاپ با محوریت خلاقیت و نوآوری در آموزش در تالار قلم کتابخانه ملی ایران برگزار شد. 
به گزارش خبرنگار علمی برنا، این مراسم با حضور جمعی از مسئولان زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور، فعالان حوزه آموزش و خانواده و شرکت‌کنندگان نوجوان و جوان برگزار شد.
 خلاقیت موتور تبدیل تیم‌های کوچک به شرکت‌های بزرگ است
سیدمالک حسینی، معاون توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سخنرانی خود ضمن قدردانی از برگزارکنندگان و حاضران گفت: اینجا بحث نوآوری است، بحث نوجوانان و کودکان. خلاقیت یعنی اینکه ساختار‌های موجود را به هم بریزیم، جور دیگری فکر کنیم و بتوانیم تیمی کار کنیم. اگر این تیم‌ها بزرگ‌تر شوند، می‌توانند به شرکت‌های بزرگ و مجموعه‌های ثروتمند تبدیل شوند.
وی با اشاره به برنامه جدید راه ابریشم افزود: قرار است ان‌شاءالله در ماه‌های آتی یک جایزه ملی در حوزه کارآفرینی نوجوانان طراحی کنیم تا استعداد‌های برتر سراسر کشور معرفی شوند. این خبر را برای اولین بار اینجا اعلام می‌کنم و امیدوارم بسیاری از شما را در جایگاه‌های بهتر ببینم.
حسینی در پایان تأکید کرد: از همه شما که در این مسیر پرانرژی حضور دارید و با خلاقیت خود آن را ادامه می‌دهید تشکر می‌کنم. امیدوارم در همه مسیر‌های زندگی از درس، ورزش و هنر گرفته تا سایر فعالیت‌ها پرانرژی باشید و روز‌های درخشانی را با هم رقم بزنیم.

خانواده نخستین مدرسه خلاقیت است
نرجس ابوالقاسمی، معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با تأکید بر نقش خانواده در تربیت نسل خلاق گفت: در اینجا همه درباره آموزش، فناوری و نوآوری صحبت می‌کنند اما من می‌خواهم از منظر خانواده به موضوع نگاه کنم. خانواده اولین مدرسه‌ای است که ما در آن حضور پیدا می‌کنیم و نخستین جایی است که یاد می‌گیریم چگونه فکر کنیم و به اطراف خود نگاه کنیم.
ابوالقاسمی افزود: مادر نقش ویژه‌ای در تربیت کودکان و نوجوانان پرسشگر، خلاق و نوآور دارد و خانواده تنها یک مکان امن عاطفی نیست؛ بلکه می‌تواند بستر رشد فردی و اجتماعی و به تبع آن رشد ملی باشد. بسیاری از اتفاقات بزرگ از همین بستر آغاز می‌شوند و نوجوانان می‌توانند کشور را به نقطه مطلوب برسانند.
فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی آینده آموزش را شکل می‌دهند
احمدرضا علائی، عضو هیئت‌مدیره مرکز نوآوری راه ابریشم، با بیان اهمیت کاربرد فناوری در آموزش گفت: بیش از ۷۰ درصد دانش‌آموزان جهان برای یادگیری از ابزار‌های دیجیتال استفاده می‌کنند؛ عددی که فراتر از انتظار بسیاری است. اصطلاح اجوکیشن تکنولوژی ترکیبی از آموزش و فناوری است که به ویژه در آموزش آنلاین کاربرد دارد.
وی افزود: هوش مصنوعی می‌تواند عمق یادگیری را افزایش دهد، ابزار‌های آموزشی را تسهیل کند و زمینه توسعه آنها را فراهم آورد. خانواده‌ها باید زمان استفاده فرزندانشان از ابزار‌های دیجیتال را به نفع آموزش و با بازدهی بالا مدیریت کنند.
علائی همچنین به ظرفیت سایر فناوری‌ها اشاره کرد: تکنولوژی‌هایی مانند AR، VR، بلاکچین و امنیت دیجیتال نیز می‌توانند در آموزش نقش‌آفرین باشند. اگرچه مقاومت برخی مدارس و نابرابری دسترسی به اینترنت چالش ایجاد می‌کند، اما فرصت‌های قابل‌توجهی برای بهره‌گیری از مزیت رقابتی و تبدیل آموزش به محصول صادراتی وجود دارد.
وی در پایان تأکید کرد: آینده آموزش محدود به کلاس درس نیست و در دست فناورانی است که در این عرصه سرمایه‌گذاری می‌کنند. در مرکز نوآوری راه ابریشم تلاش داریم فناوری را بیش از پیش به آموزش وارد کنیم و این دو مفهوم را به هم نزدیک سازیم.
انتهای پیام/
[ad_2]
Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *