به گزارش صدای شهر  رشد مداوم فروشگاه‌های زنجیره‌ای بین‌المللی قهوه، تقاضا برای قهوه گرم و سرد را همچنان افزایش داده است.
آمریکا در صدر واردات و اروپا در رتبه بعدی، قرار دارد.
آمریکا با هزینه ۶۹.۲ میلیارد دلار برای قهوه در بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۴ به عنوان بزرگترین واردکننده قهوه، ظاهر شد. آلمان با ۴۱.۹ میلیارد دلار و فرانسه با ۲۸.۹ میلیارد دلار در رتبه سوم این فهرست، قرار گرفتند.
خریداران مهم دیگر شامل ایتالیا، کانادا، بلژیک، اسپانیا، ژاپن، هلند و سوئیس بودند. در مجموع، ۱۰ واردکننده برتر، حدود دو سوم بازار جهانی قهوه را در دهه گذشته به خود، اختصاص داده‌اند.
بر اساس گزارش ترکیه تودی، برزیل، همچنان، رهبر بلامنازع صادرات قهوه است و مجموع فروش آن در دهه گذشته، به ۳۶۰ میلیارد دلار و ۳۰ سنت رسید. سوئیس و کلمبیا با اختلاف اندکی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند و هزینه هر کدام به حدود ۲۸ میلیارد دلار رسیدند.
صادرکنندگان مهم دیگر، شامل آلمان، ویتنام، ایتالیا، هندوراس، فرانسه، بلژیک و اندونزی بودند.
انتهای پیام/

Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *