به گزارش صدای شهر شرکت متا پلتفرمز اعلام کرد که به‌زودی ویژگی پیام‌رسانی مستقیم را در اپلیکیشن تردز راه‌اندازی خواهد کرد.

به گزارش رویترز، این ویژگی که مدت‌ها توسط رقبا مانند ایکس و تیک‌تاک ارائه می‌شد، به کاربران امکان ارسال و دریافت پیام‌های مستقیم را در خود اپلیکیشن می‌دهد و نیاز به جابه‌جایی به پلتفرم‌های دیگر، مانند اینستاگرام، برای ارسال پیام را از بین می‌برد.
براساس گفته مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، این ویژگی به‌طور آزمایشی در برخی بازارها مانند هنگ کنگ و تایلند فعال خواهد شد و به کاربران این امکان را می‌دهد که به‌طور مستقیم در برنامه تردز پیام‌هایی را ارسال و دریافت کنند.
این حرکت در راستای تلاش‌های متا برای بهبود تجربه کاربری در اپلیکیشن تردز و جذب بیشتر کاربران در برابر رقبا است. متا پیشتر اعلام کرده بود که هدفش از راه‌اندازی تردز، رقابت مستقیم با اپلیکیشن‌هایی نظیر ایکس، تیک‌تاک و ردیت برای کسب سهم بیشتر از بازار تبلیغات دیجیتال است. اپلیکیشن تردز که در سال ۲۰۲۳ به‌عنوان رقیب توییتر پس از خرید جنجالی ایلان ماسک راه‌اندازی شد، در مدت زمان کوتاهی توانسته است بیش از ۳۵۰ میلیون کاربر فعال ماهانه جذب کند.
با این حال، در حالی که ویژگی پیام‌رسانی در حال آزمایش است، متا اعلام کرده است که پیام‌ها هنوز رمزگذاری نخواهند شد. این در حالی است که بسیاری از رقبا، به‌ویژه تیک‌تاک و ایکس از فناوری رمزگذاری پیام‌ها برای حفاظت از حریم خصوصی کاربران استفاده می‌کنند.
از سوی دیگر، در ماه اپریل، متا اعلام کرد تبلیغات در اپلیکیشن تردز برای تمامی تبلیغ‌کنندگان واجد شرایط در سطح جهانی فعال شده است. با این حال، متا تاکید کرده که این اپلیکیشن در سال ۲۰۲۵ احتمالاً به عنوان یک “راننده اصلی” برای رشد درآمدی نخواهد بود.
مطالعات شرکت تحقیقاتی Emarketer نشان می‌دهد که پیش‌بینی می‌شود تعداد کاربران ماهانه تردز در ایالات متحده تا سال آینده ۱۷.۵ درصد رشد کرده و به ۶۰.۵ میلیون نفر برسد. در همین حال، تعداد کاربران ایکس در ایالات متحده در همان دوره زمانی به دلیل تغییرات در سیاست‌های مدیریت و کاهش محبوبیت این پلتفرم، ۱۳۰ درصد کاهش خواهد یافت و به ۵۰ میلیون نفر خواهد رسید.
با توجه به افزایش محدودیت‌های تجاری در ایالات متحده و ظهور تبلیغات مبتنی بر هوش مصنوعی، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مجبور شده‌اند ویژگی‌های جدید و تجربه‌های متفاوت‌تری برای جلب توجه کاربران و متمایز شدن از رقبا در بازار اشباع‌شده اضافه کنند.
انتهای پیام/
[ad_2]
Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *