به گزارش صدای شهر و «اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا، برای اعمال تعرفه ۱۵ درصدی بر روی بیشتر کالا‌های وارداتی از اتحادیه اروپا، شرکت‌های اروپایی اکنون به دنبال راهکار‌هایی برای دور زدن این فشار مالی هستند. این تعرفه‌ها هنوز هم ۱۰ برابر بیشتر از میانگین تعرفه‌های وارداتی قبل از بازگشت ترامپ به کاخ سفید است.
بر این اساس برند‌هایی مانند لورآل و تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌های مد و لوازم آرایشی در اروپا به دنبال استفاده از بند گمرکی قدیمی و ناشناخته‌ای به نام «قانون فروش اول» هستند. این قانون به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا با اعمال تعرفه‌ها بر اساس ارزش کالای خروجی از کارخانه، هزینه‌های کمتری پرداخت کنند و از این طریق از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کنند.
در همین رابطه «نیکلاس هیروینوس» مدیرعامل لورآل گفت: «این یکی از گزینه‌های ما است. ما تصمیماتی خواهیم گرفت.» برند‌هایی مانند «گلدن گوس» (تولیدکننده کفش‌های ورزشی لوکس)، «مونکلر» (تخصص در پوشاک بیرونی) و «فرگامو» نیز این استراتژی را مورد توجه قرار داده‌اند. «لوچیانو سانتل» مدیر اجرایی مونکلر با تایید این مطلب گفت: این یک مزیت قابل توجه است و با آن می‌توان تولید را با حدود نیمی از قیمت واردات برآورد کرد.
استفاده از این استراتژی، که فقط برای کالا‌هایی که برای فروش در ایالات متحده در نظر گرفته شده‌اند امکان‌پذیر است، اما بدون ریسک نیست چرا که این روش نیازمند مدارک دقیق، کنترل بر زنجیره تأمین و ساختار‌های قانونی برای مدیریت معاملات مورد نیاز است.
طی ماه‌های اخیر شرکت‌های مشاوره‌ای مانند KPMG و PwC شاهد افزایش درخواست‌ها از سوی شرکت‌ها برای استفاده از این روش بوده‌اند. «روث گوارا» شریک KPMG در پاریس، اعلام کرد که درخواست‌ها برای استراتژی‌های کاهش تعرفه، شامل قانون فروش اول، سه برابر بیشتر از معمول شده است. به گفته وی این قانون می‌تواند با سایر اقدامات ترکیب شود.
برای بهره‌مندی از تعرفه‌های گمرکی پایین‌تر، یک شرکت باید ثابت کند که محصولات مقصد آمریکا از چندین معامله عبور کرده‌اند. معمولاً این به معنای فروش کالا‌ها از درب کارخانه به یک واسطه و سپس به یک شرکت مستقر در آمریکا است و تمام معاملات نیز باید توسط نهاد‌های کاملاً متمایز انجام شود.
«سیلویو کامپار» مدیرعامل گلدن گوس گفت: در مورد ما، تعرفه ۱۵ درصدی ممکن است به تأثیر ۳ درصدی بر قیمت خرده‌فروشی در آمریکا منجر شود. او همچنین اشاره کرد که صادرات به ایالات متحده تقریباً ۳۵ درصد از درآمد این شرکت را تشکیل می‌دهد.
اطلاعات زیادی در مورد کالا‌های وارد شده از طریق قانون فروش اول در دسترس نیست، اما یک تحقیق در سال ۲۰۰۹ توسط کمیسیون تجارت بین‌المللی ایالات متحده نشان داد که ۸.۵ درصد از نهاد‌های واردکننده در یک سال از این روش استفاده کرده‌اند که معادل ۲.۴ درصد از کل ارزش واردات ایالات متحده است.
برای تولیدکنندگان لوازم آرایشی فرانسوی، تعرفه‌های آمریکا چالش جدیدی را به همراه دارد، زیرا این صنعت از تعرفه صفر بهره‌مند بود. در این خصوص «امانوئل گیچارد» رئیس گروه لابی لوازم آرایشی فرانسه، تاکید می‌کند: در حالی که این توافق پایان عدم قطعیت را به همراه دارد، تهدید قابل توجهی برای صنعت لوازم آرایشی فرانسه است.
قانون فروش اول همچنین تنها برای شرکت‌هایی در دسترس است که می‌توانند خود را با یک فرآیند سختگیرانه تطبیق دهند و این موضوع شامل ریسک‌های دیگری نیز می‌شود. به گفته «مایکل تی. کان» وکیل تجارت و تعرفه مستقر در ایالات متحده یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در انتخاب قانون فروش اول این است که تنها شرکت‌های متمول هزینه‌های می‌توانند آن را بپردازند.


Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *