به گزارش صدای شهر فرشاد مقیمی در نشست با مدیرعامل راهآهن با اشاره به سابقه بلندمدت ایدرو در صنعت ریلی و واگنسازی، گفت: ایدرو به عنوان نهاد توسعهای صنعت، همواره پشتیبان اصلی پروژههای راهبردی در حوزه واگن و لکوموتیو بوده و امروز نیز آماده است با همافزایی کامل با وزارت راه و شهرسازی و راه آهن جمهوری اسلامی ایران، روند تأمین نیازهای شبکه ریلی کشور را متحول کند.
وی افزود: امروز بنگاههای داخلی در حوزه ساخت واگن و لکوموتیو به سطحی از توان فنی و مدیریتی رسیدهاند که میتوانند به نیازهای متنوع شبکه ریلی کشور پاسخ دهند. ایدرو حمایت همهجانبه خود را از تولیدکنندگان داخلی ادامه خواهد داد تا علاوه بر تامین نیازهای فعلی، ظرفیت رقابتی آنها در سطح منطقه نیز ارتقاء یابد.
مقیمی با بیان اهمیت بهروزرسانی فناوریهای بومی، اظهار داشت: ایدرو آمادگی دارد با همکاری واحدهای تولیدی داخل کشور، فضای مناسبی برای انتقال تکنولوژی، آموزش و واردات هدفمند اقلام مورد نیاز شبکه ریلی فراهم کند تا ضمن بومیسازی صنعتی، مسیر پیشرفت مبتنی بر فناوریهای نوین هموارتر شود.
رئیس هیات عامل ایدرو همچنین با اشاره به اهمیت نوسازی ناوگان باری کشور اظهار داشت: در اجرای آییننامههای تخصصی راهآهن، باید واگنهای باری فرسوده هرچه سریعتر از گردونه حمل و نقل خارج شوند تا ایمنی و بهرهوری شبکه بهبود یابد.
مقیمی در ادامه ضمن تقدیر از تعامل مثبت وزارت راه و شرکت راهآهن، پیشنهاد تشکیل کمیتهای مشترک با حضور تخصصی دو دستگاه را ارائه کرد تا مسائل و راهکارهای عملیاتی صنعت ریلی با دقت بیشتری بررسی و پیگیری شود.برپایه این گزارش، یکی از محورهای اصلی مطرح شده در جلسه، چالشهای اسقاط ناوگان فرسوده و ضرورت نوسازی آن بود که وزارت صمت و شرکت راهآهن برای ترغیب شرکتهای حملونقل ریلی به اسقاط ناوگان قدیمی و جایگزینی با ناوگان جدید، تسهیلات مالی ویژهای را در نظر گرفتند. این اقدام علاوه بر ارتقای کیفیت خدمات ریلی، به افزایش ظرفیت و رقابتپذیری حملونقل ریلی کشور کمک خواهد کرد.
جبارعلی ذاکری مدیرعامل شرکت راهآهن با اشاره به لزوم توسعه کریدورهای ریلی و تقویت ترانزیت ریلپایه بهمنظور ارتقای جایگاه ایران در ترانزیت بینالمللی، گفت: این شرکت برای ایفای نقش بیشتر در حملونقل بینالمللی و صادرات کالاهای صنعتی از طریق حملونقل ریلی، آمادگی کامل دارد.
انتهای پیام/
Source link

تاکید بر حمایت متمرکز از صنعت ریلی کشور و جهش در استفاده از توان داخلی
سهام: