به گزارش صدای شهر محتوای دیجیتال با روی آوردن روزافزون کسب ‌و کارها و افراد به فضای دیجیتال برای جلب توجه مخاطبان مورد نظرشان، افزایش یافته است. این امر به بازاری مربوط می‌ شود که شامل دستگاه‌ ها و سیستم‌ های پشتیبانی برای طراحی، ویرایش و اجرای مطالبی مانند ویدیو، تصاویر، گرافیک و متن است. در نتیجه، آنها به نرم ‌افزارها و پلتفرم ‌های پیشرفته روی می ‌آورند تا محتوایی غنی ایجاد کنند که تقاضای روزافزون برای محتوا در صنایع سرگرمی، آموزش و بازاریابی را برآورده کند. این رونق محتوا با تفکر خلاق بازاریابان و توسعه شیوه‌ ها و رویکردهای تبلیغاتی جدید مرتبط است که ابزارها و فناوری‌ های جدید و پیشرفته ‌ای را برای ساخت رسانه می‌ طلبد.
حجم بازار جهانی تولید محتوای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ تقریباً ۱۷.۵۲ میلیارد دلار ارزش ‌گذاری شده بود و پیش ‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۲ به ۳۹.۹ میلیارد دلار برسد. به عبارت دیگر پیش بینی می شود بازار جهانی تولید محتوای دیجیتال از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۲ با ثبت نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) حدود ۹.۵۹ درصد به حدود ۴۰ میلیارد دلار برسد.

تاثیر مثبت کووید ۱۹ بر صنعت تولید محتوای دیجیتال
نکته قابل تامل اینکه همه‌گیری جهانی کووید-۱۹ تاثیرات مثبتی بر این صنعت گذاشت به نحوی که بازار در تمام مناطق جهان، تقاضایی بالاتر از حد انتظار را در مقایسه با سطوح قبل از همه‌ گیری تجربه کرد. در واقع رشد ناگهانی بازار که با افزایش نرخ رشد مرکب سالانه منعکس می ‌شود،
بازار تولید محتوای دیجیتال شاهد شتاب رشد خود به همان شیوه‌ا ی بود که در دوران همه‌گیری کووید-۱۹ شاهد بودیم، زمانی که قرنطینه ‌ها و شیوه‌ های کار از راه دور باعث شد جهان به دنبال رسانه‌ های آنلاین و تعامل مجازی بیشتری باشد. این به آن دلیل است که مشاغل، معلمان و حتی اینفلوئنسرها نیاز به برقراری ارتباط با مردم داشتند و بنابراین محتوای دیجیتالی که مخاطبان را در بر بگیرد، مورد توجه قرار گرفت. به دنبال آن، نفوذ بازاریابی دیجیتال، کنفرانس ‌های مجازی و آموزش آنلاین افزایش یافت که همگی منجر به استقبال سریع از راه‌حل‌ های مدرن تولید محتوا شد. به طور کلی، شیوع بیماری برای این صنعت مطلوب بود، که باعث گسترش تمرکز اصلی بازار و تشویق به گسترش پایدار بازار در دوران پس از همه‌ گیری شد.

آخرین روندهای بازار جهانی تولید محتوای دیجیتال
یکی از عوامل کلیدی رشد بازار تولید محتوای دیجیتال، افزایش پذیرش راهکارهای تولید خودکار محتوا مبتنی بر هوش مصنوعی است که تولیدکنندگان محتوا را قادر می کند زمان صرف شده برای فعالیت ‌هایی مانند ویرایش ویدیو، تولید یا بهبود تصویر و تولید متن را کاهش دهند. بنابراین تولید محتوا از نظر زمان، به ویژه در رسانه‌ هایی که از این نظر سفارشی و یا نمایشی هستند، کمتر وقت‌گیر است. علاوه بر این، رشد محتوای AR، VR و پخش زنده نیز به تغییر تجربیات دیجیتال آینده کمک خواهد کرد.

رشد بازار جهانی تولید محتوی دیجیتالی از دیدگاه قاره ای
بر اساس گزارشی که سایت business research insights منتشر کرده است بازار تولید محتوای دیجیتال عمدتاً در آمریکای شمالی متمرکز است، زیرا زیرساخت ‌های فناوری پیشرفته ‌ای مانند رایانه و نرم ‌افزار برای تولید محتوای رسانه ‌ای وجود دارد و تقریباً همه بخش‌ ها از رسانه ‌های دیجیتال استفاده می ‌کنند. بنابراین، تولید محتوا یکی از مناطقی است که فعالیت زیادی دارد و به سرمایه‌ گذاری ‌های گسترده برای پیشرفت فناوری‌ های هوش مصنوعی، تولید ویدیو و تبلیغات دیجیتال متکی است. به نحوی که به عنوان مثال بازار تولید محتوای دیجیتال ایالات متحده از طریق ارائه و ارتقای نوآوری ‌ها، ارائه تجهیزات و خدمات پیشرفته و همچنین قرار گرفتن در محل شرکت‌ های پیشرو فناوری اطلاعات (IT) در جهان، عمدتاً نقش مهمی ایفا می ‌کند. این امر توسعه ابزارها و پلتفرم ‌های تولید محتوا را تسریع می‌کند و در نتیجه، رشد بازار را افزایش می‌ دهد. اروپا از طریق بخش‌های خلاق و زیرساخت ‌های فناوری، رشد بازار را هدایت می ‌کند.

اندازه بازار جهانی تولید محتوای دیجیتال از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۲

همچنین اروپا به دلیل بخش ‌های خلاق قوی و زیرساخت ‌های فناوری گسترده، سهم قابل توجهی از بازار تولید محتوای دیجیتال را در اختیار دارد. این منطقه دارای یک صنعت رسانه و سرگرمی پویا است که در آن ابزارهای جدید برای تولید محتوا برای فیلم ‌ها، تلویزیون و تبلیغات دیجیتال بسیار مورد توجه قرار می ‌گیرد. همچنین، تأکید بر تحول دیجیتال و آموزش الکترونیکی در اروپا منجر به افزایش استفاده از فناوری ‌های تولید محتوا شده است. در حقیقت کشورهای بریتانیا، آلمان و فرانسه در ارتقای تکامل در هوش مصنوعی و پیشرفت گرافیک و ویدئو فعال هستند.

از منظر قاره ای، آسیا سهم قابل توجهی در بازار تولید محتوای دیجیتال دارد به نجوی که کشورهای آسیایی اصولا در خط مقدم تولید محتوای موبایل قرار دارد، به ویژه در کشورهایی مانند چین، ژاپن و هند، که محتوا عمدتاً موبایل محور است

از سوی دیگر از منظر قاره ای، آسیا سهم قابل توجهی در بازار تولید محتوای دیجیتال دارد؛ این امر به شکوفایی اقتصاد دیجیتال و پایگاه کاربری گسترده این منطقه نسبت داده می ‌شود. این منطقه در خط مقدم تولید محتوای موبایل قرار دارد، به ویژه در کشورهایی مانند چین، ژاپن و هند، که محتوا عمدتاً موبایل محور است. افزایش محبوبیت بازی، تجارت الکترونیک و سرگرمی در آسیا، تقاضای متناظری را برای ابزارها و پلتفرم‌ های محتوای خلاقانه ایجاد می ‌کند. علاوه بر این، استفاده از فناوری ‌های هوش مصنوعی و واقعیت مجازی در جنوب و شرق آسیا، به ویژه در کره جنوبی و ژاپن، افق‌ های تولید محتوا را نیز گسترش می‌ دهد.

تقاضا برای بازاریابی تعاملی عامل محرک رشد بازار جهانی است
با توجه به اینکه اکثر مشتریان اکنون فعالیت ‌های تجاری خود را از طریق اینترنت انجام می‌ دهند، محتوای خلاقانه بازاریابی به کالایی مطلوب تبدیل شده است. شرکت‌ ها برای جلب توجه مصرف ‌کنندگان، تصاویر، ویدیوها و پست‌ های جذاب در رسانه ‌های اجتماعی را انتخاب می‌ کنند. این روند، نیاز به ابزارهای پیشرفته تولید محتوا و مکانیسم‌ های ارائه آن را در همه بخش ‌ها افزایش می ‌دهد.

رشد بازار به دلیل هزینه‌های بالای توسعه محدود شده است
با این وجود چالش‌ های توسعه محتوا به دلیل هزینه ‌های گزاف تهیه نرم‌ افزار، سخت‌ افزار و فناوری‌ های پیشرفته برای توسعه محتوای حرفه ‌ای، رشد بازار تولید محتوای دیجیتال را محدود می ‌کند. ابزارهای پیچیده‌ ای مانند برنامه‌های ویرایش ویدیوی مبتنی بر هوش مصنوعی، دوربین‌ های با کیفیت بسیار بالا و ابزارهای واقعیت مجازی معمولاً به بودجه هنگفتی نیاز دارند. چنین هزینه ‌هایی ممکن است مانع از ارائه ابزارهای مناسب برای تولید محتوای با کیفیت شود که می‌ تواند منجر به رکود در توسعه این صنعت شود.


Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *