به گزارش صدای شهر اینستاگرام در حال توسعه قابلیتی تازه برای اپلیکیشن تردز است که به کاربران امکان میدهد با «تگ کردن الگوریتم»، محتوای فید خود را متناسب با سلیقه و علایقشان تنظیم کنند.
به گزارش رویترز، این ویژگی نخستینبار توسط مهندس معکوس آلساندرو پالوتزی شناسایی شد. او بخشی از کدهای مربوط به ابزارهای پیکربندی الگوریتم را کشف کرد که قرار است علاوه بر اینستاگرام، به تردز نیز اضافه شود. اینستاگرام تأیید کرده که قابلیت مورد نظر فعلاً در مرحله آزمایشی داخلی است و هنوز بهطور عمومی در اختیار کاربران قرار نگرفته است.
به گفته منابع آگاه، برای استفاده از این ابزار یک حساب رسمی با نام تردز.algo در اینستاگرام ایجاد شده که توسط برخی مهندسان متا دنبال میشود. بر اساس توضیحات موجود در این بخش، کاربران خواهند توانست با تگ کردن این حساب مشخص کنند چه نوع محتوایی را بیشتر یا کمتر در فید خود مشاهده کنند.
این ایده شباهت زیادی به طرح اخیر ایلان ماسک در شبکه اجتماعی ایکس دارد. ماسک اعلام کرده که تا ماه نوامبر الگوریتم ایکس بهطور کامل بر پایه هوش مصنوعی عمل خواهد کرد و کاربران میتوانند با استفاده از چتبات گراک، فید خود را به صورت لحظهای تغییر دهند.
ابزار جدید تردز بخشی از تغییرات گستردهتر اینستاگرام برای بازطراحی الگوریتم اصلی است؛ الگوریتمی که اکنون بیش از گذشته بر محتوای Reels و پیشنهادهای هوشمند تمرکز دارد. اینستاگرام اخیراً اعلام کرده بهزودی کاربران میتوانند موضوعات مورد علاقه یا موضوعاتی را که کمتر مایل به دیدن آنها هستند، به صورت مستقیم انتخاب کنند.
این تلاشها ادامه مسیر پیشین اینستاگرام در زمینه شخصیسازی تجربه کاربری است. در سال ۲۰۲۲، قابلیت نمایش فیدهای جایگزین Following و Favorites معرفی شد و در سال ۲۰۲۳ نیز امکان جابهجایی میان فید For You و Following در تردز فراهم شد.
این تغییرات همزمان با افزایش فشار قانونگذاران آمریکایی بر شبکههای اجتماعی در خصوص تأثیر الگوریتمها بر نوجوانان و جوانان صورت میگیرد. همین نگرانیها موجب شده شبکههای بازتری مانند بلواسکای پدید آیند که به کاربران اجازه میدهند الگوریتم و تنظیمات محتوای خود را آزادانه انتخاب کنند.
آدام موسری، رئیس اینستاگرام، در یک پست اخیر نشان داد که کاربران بهزودی میتوانند از طریق دکمهای در بالای فید، موضوعات مورد علاقه یا نامطلوبشان را جستوجو و انتخاب کنند. او تأکید کرد این قابلیت به الگوریتم کمک خواهد کرد با علایق و حتی تغییرات روحیه کاربران سازگارتر شود.
با توجه به اینکه تردز بر سرعت و واکنشهای لحظهای در جریان رویدادهای خبری تکیه دارد، متا قصد دارد برای این پلتفرم رویکردی بلادرنگ و تعاملیتر در مدیریت الگوریتم طراحی کند؛ چیزی که ممکن است تجربه متفاوتی نسبت به اینستاگرام برای کاربران رقم بزند.
انتهای پیام/
[ad_2]
Source link