به گزارش صدای شهر آمازون به تازگی با تعهد به مقابله با نقدهای جعلی در سایت خود در بریتانیا، گامی مهم در راستای ارتقاء شفافیت و اعتماد در پلتفرم خود برداشته است. این توافق به دنبال تحقیقات سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا (CMA) در مورد سوءاستفاده از نقدها و کاتالوگ محصولات آمازون صورت گرفته است.
به گزارش CMA، آمازون توافق کرده است که سیستمهای خود را برای مقابله با نقدهای جعلی و سوءاستفاده از نظرات تقویت کند. این سوءاستفادهها معمولاً به این صورت است که فروشندگان نقدهای مثبت محصولات موفق خود را به کالاهای کاملاً متفاوت اضافه میکنند تا اعتبار نادرستی برای محصولاتشان به دست آورند.
در همین راستا، آمازون متعهد شده است که اقدامات تحریمی شدیدتری علیه کسبوکارهایی که قصد دارند بهطور غیرقانونی امتیاز محصولات خود را ارتقا دهند، اتخاذ کند. در صورت لزوم، این شرکت ممکن است آن کسبوکارها را از پلتفرم خود در بریتانیا حذف کند.
یک سخنگوی آمازون اعلام کرد: این شرکت منابع قابلتوجهی را برای شناسایی و جلوگیری از نقدهای جعلی تخصیص داده است، از جمله استفاده از کارشناسان انسانی و مدلهای یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل دادهها و شناسایی ریسکها. آمازون همچنین اعلام کرد که سال گذشته بیش از ۲۷۵ میلیون نقد جعلی را در سراسر جهان حذف کرده و بیش از ۹۹ درصد نقدهای محصولات آن واقعی بودهاند.
براساس گزارش CMA، ۹۰ درصد از مصرفکنندگان بریتانیایی از نقدهای آنلاین برای تصمیمگیری در خرید استفاده میکنند و بنابراین، حدود ۲۳ میلیارد پوند از خریدهای آنلاین در بریتانیا تحت تأثیر این نقدها قرار دارد.
انتهای پیام/
[ad_2]
Source link